TY - JOUR ID - 62909 TI - طرح برندینگ و تصویرسازی ملی روسیه، رویکردها و دستاوردها JO - مطالعات اوراسیای مرکزی JA - JCEP LA - fa SN - 2008-0867 AU - ولی زاده, اکبر AD - استادیار گروه مطالعات منطقه‌ای، دانشگاه تهران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 10 IS - 1 SP - 221 EP - 237 KW - ادراک KW - برندینگ KW - تصویرسازی KW - روسیه KW - نظام بین‌الملل KW - پوتین DO - 10.22059/jcep.2017.62909 N2 - تصویر هر کشوری بنابر سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های داخلی و بین‌المللی آن کشور شکل می‌گیرد. مدیریت تصویر بین‌المللی امروزه از اصول اساسی کشورداری جدید و مبنای نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی ملت‌ها است و اولویت‌ها و ایده‌های ارزشی، هویتی و فرهنگی کشور مورد نظر را بین‌المللی کرده و ارزش دیداری- شنیداری آن را در بین مردم دیگر، افزایش می‌دهد. روسیه با تاریخ و هویتی چند هزار ساله مورد خوبی برای مطالعه در این زمینه است. پرسش این نوشتار این است که تصویر و برندینگ ملی روسیه در دنیا چیست و جهت آن در همۀ نقاط دنیا به‌ویژه در غرب و محیط منطقه‌ای چگونه است؟ این نوشتار با تشریح مفهوم برندینگ و تصویرسازی ملی، تصویر و برند روسیه را در دنیای امروز با تأکید بر غرب بررسی می‌کند. فرضیة اصلی این نوشتار این است که جدا از عبارت‌پردازی‌های بین‌المللی مقام‌های روسیه و طرح‌های میلیاردی ساخت برندینگ، تصویر این کشور در محیط پیرامونی و بین‌المللی تصویری منفی است که بخشی از آن بر مبنای کمپین تبلیغاتی شدید رسانه‌ای در غرب و بخشی دیگر بر مبنای دلایل تاریخی و رفتار سیاست‌مداران و نخبگان روسی است. UR - https://jcep.ut.ac.ir/article_62909.html L1 - https://jcep.ut.ac.ir/article_62909_2834b42ea3cbc55fc33d5101c305cb49.pdf ER -